Πως Δοξάζουμε το Θεό με το Σώμα μας;

Πως Δοξάζουμε το Θεό με το Σώμα μας;

       Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021.  Κυριακής ΙΖ’ Λουκά με την παραβολή του άσωτου υιού. Εορτή της Ορθοδοξίας: Ο Όσιος Βασίλειος ο Ομολογητής. Η Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς. Ο Άγιος Προτέριος ο Ιερομάρτυρας και Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας. Ο Άγιος Ιωνάς ο Λέριος ο Μοναχός. Ευαγγέλιο:  Κατά Λουκά, ιε΄ 11-32. Η παραβολή του Ασώτου. Απόστολος: Προς Κορίνθιους Α’, στ΄ 12-20. Δοξάστε το Θεό με το σώμα σας.

 

Αποστολικό Κήρυγμα

  «φεύγεται την πορνείαν».

(αποφεύγετε το μολυσμό της πορνείας)

 

 

                 Αγαπητοί μου αδελφοί.

Η διαπίστωση σήμερα είναι γενική, ότι η ατμόσφαιρα που αναπνέουμε είναι ατμόσφαιρα αποσυνθέσεως. Σε όλα τα στρώματα της σημερινής κοινωνίας τα ήθη έχουν πάρει δρόμος κατηφορικό. Και ο μεγάλος αναμορφωτής του κόσμου ο Απόστολος Παύλος στο σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα αναφέρει τους λόγους για τους οποίους πρέπει να είναι μισητή η ανηθικότητα στον Χριστιανό. Ας τον παρακολουθήσουμε, πάντα ο λόγος του είναι επίκαιρος και ενδιαφέρον.

            Από τότε που ο αρχηγός της πίστεως μας, ο Ιησούς Χριστός, αναστήθηκε, από τότε, το σώμα μας δεν εξαφανίζεται, αλλά γίνεται άφθαρτο. Ας διαλύεται η σάρκα μας μέσα στον τάφο, ας διασκορπίζονται τα μέλη μας μέσα στα πελάγη και τους ωκεανούς ή τις κορυφές των βουνών και τα πεδία των μαχών. Θα αναστηθεί και πάλι και θα ενωθεί με την ψυχή. Εκείνο που καταργεί ο πολυεύσπλαχνος Χριστός είναι, όπως αναφέρει ο θείος Απόστολος Παύλος, η «κοιλία». Η επιθυμία δηλαδή των φαγητών και των ποτών δεν θα υπάρχει την ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας, γιατί ο Θεός «και ταύτην και ταύτα καταργήσει». Το σώμα μας λοιπόν πρέπει να παρουσιασθεί ενώπιον του Θεού, ελεύθερο από κάθε δεσμό και υποδούλωση. Ο Χριστός ήρθε και ελευθέρωσε τον όλο, τον «ενιαίον άνθρωπον». Πως λοιπόν να υποκύψουμε στην ακαθαρσία και στα δεσμά που μας εξευτελίζουν; Δεν είναι ντροπή να φορέσουμε χειροπέδες; Και αν είναι αιχμαλωσία η κοιλιοδουλεία, μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας μας, τι εξευτελισμός είναι η παράδοσή του στα δεσμά της ανηθικότητας, τα οποία δένουν και την ψυχή.

           Το σώμα έχει πλασθεί, όχι για να ζει ασώτως, όχι για να είναι σπήλαιο παθών, όργανο ικανοποιήσεως κατωτέρων επιθυμιών, αλλά για να είναι ναός του Θεού. Το σώμα μας ανήκει στον Χριστό, γι’ αυτό είναι και ναός του Αγίου Πνεύματος.

    Η αλήθεια αυτή δημιουργεί μια διπλή υποχρέωση. Αφ’ ενός μεν οφείλουμε να φροντίζουμε και περιποιούμαστε το σώμα μας, όπως φροντίζουμε κάθε ναό του Χριστού και αφ’ ετέρου να μην λησμονούμε, ότι δεν μας ανήκει το σώμα μας, αλλά είναι κτήμα του Χριστού. Από την ημέρα που βαπτιστήκαμε στην αγία Κολυμβήθρα, από τότε που γίναμε Χριστιανοί και λυτρωθήκαμε από την αμαρτία, από τότε είμαστε κτήμα του Σωτήρα μας. Μας εξαγόρασε ο Χριστός «εκ της κατάρας του νόμου τω τιμίω του αίματι». Γι’ αυτό και λέει σήμερα ο Απόστολος Παύλος «ουκ εστέ εαυτών. Ηγοράσθητε γαρ τιμής».

        Δεν είμαστε λοιπόν μέλη του εαυτού μας. Είμαστε μέλη του Ιησού Χριστού. Και ο Απόστολος του Χριστού βγάζει το τρομερό συμπέρασμα: Θα προτιμήσω λοιπόν, εγώ ο Χριστιανός το σώμα μου να γίνει δούλο της ακαθαρσίας και να μην είναι μέλος του Χριστού; Θα περιφρονήσω Εκείνον που τόσο με τίμησε, ώστε να χύσει το αίμα του για μένα και να κάνει το σώμα του άφθαρτο, για να παραδοθώ στην αγκαλιά της αμαρτίας; Μη γένοιτο ποτέ να το κάνω αυτό. Όμως αυτό το κάνουν πολύ που ζουν ασώτως. Τρομάζουν όταν τους πεις: Πάρε αυτή την εικόνα του Χριστού και πέταξέ τη στον κάδο. Πώς να το κάνω αυτό; Σας λένε έκπληκτοι. Άπιστος δεν είμαι.

            Και όμως κάτι τέτοιο κάνουν όταν τον εαυτό τους, που είναι ζωντανή εικόνα του Θεού, τον μολύνουν και τον εξαγριώνουν. Οι άγιοι του Θεού, οι πραγματικοί Χριστιανοί, ξέρουν ότι το σώμα τους είναι Εκκλησία, ναός, μέλος του Χριστού, γι’ αυτό προσέχουν που θα πάνε και που θα σταθούν, όπως θα πρόσεχαν που θα τοποθετούσαν ένα άγιο δισκοπότηρο, μια άγια εικόνα ή κάτι παρόμοιο.

            Αδελφοί μου,

Τα αμαρτήματα της ανηθικότητας ήταν και είναι πληγή της κοινωνίας, ανατίναξη εθνών, διάλυση οικογενειών, αποχωρισμός της ψυχής από τον Θεό, δηλαδή με μια λέξη, θάνατος πολύπλευρος και αιώνιος. Γι’ αυτό η προτροπή του Αποστόλου: «φεύγετε την πορνείαν» είναι ανάγκη να προσεχθεί πολύ. Σήμερα που υπάρχουν τόσες παγίδες με επιδεξιότητα στημένες, το «φεύγετε» του Αποστόλου Παύλου σημαίνει «μετά σπουδής ποιείσθε την απαλλαγήν του κακού», αυτό μας εξηγεί ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Η αμαρτία έχει θέλγητρα, γι’ αυτό αγρυπνείτε. Η φυγή εδώ μας σώζει όλους.   Αμήν! 

 

 

 

π.Ε.Ρ.

 

 

 

 

 

 

 

Εικόνες από το διαδίκτυο