ΚΗΡΥΓΜΑ (Ευαγγέλιο, ο θείος Λόγος στη ζωή μας)

ΚΗΡΥΓΜΑ (Ευαγγέλιο, ο θείος Λόγος στη ζωή μας)

    Κάθε Δευτέρα θα παρουσιάζουμε το Κήρυγμα (το Λόγο του Αποστόλου) της προηγούμενης Κυριακής. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τα λόγια που αναφέρονται στον Απόστολο και στο ιερό Ευαγγέλιο, καθώς δεν είναι τίποτα άλλο από τα λόγια του ίδιου του Θεού, που αν και γράφηκαν εκατοντάδες χρόνια πριν, είναι πάντα τόσο επίκαιρα και ο μονόδρομος που οφείλει να διαβεί ο κάθε ευσεβής Ορθόδοξος Χριστιανός.

    Σήμερα ο Λόγο της Κυριακής (22-10-2017) ΣΤ΄ Λουκά, Απόστολος Γαλ. Α΄ 11-19, στίχοι από την Επιστολή του Αποστόλου Παύλου προς Γαλάτας (κάτοικοι της Γαλατίας, περιοχή της Μικράς Ασίας).

Το Κήρυγμα

    «Το Ευαγγέλιον το ευαγγελισθέν ύπ’ εμού ότι ουκ έστι κατά άνθρωπον, ουδέ γαρ εγώ παρά ανθρώπου παρέλαβον αυτό ούτε εδιδάχθην, αλλά δι’ αποκαλύψεως Ιησού Χριστού»

 

    Δηλαδή: (Το ευαγγέλιο που κηρύχτηκε από εμένα δεν είναι ανθρώπινο, γιατί ούτε εγώ το παρέλαβα ούτε το διδάχτηκα από άνθρωπο, αλλά με αποκάλυψη Ιησού Χριστού). 

Αγαπητοί μου αδελφοί.

 

    Το Ευαγγέλιο είναι το χαρούμενο μήνυμα της λυτρώσεως και της σωτηρίας μας. Είναι η χαρμόσυνη αγγελία του Θεού προς τον άνθρωπο, ότι «ήγγικεν η βασιλεία των ουρανών» (Ματθ. Γ΄2). Ο πρώτος που έφερε το λυτρωτικό αυτό μήνυμα ήταν ο Ιωάννης ο Πρόδρομος. Βλέποντας τον Κύριο μας κοντά του έλεγε στου Ιουδαίους: «Ίδε ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» (Ιωάν. Α΄29). Να Εκείνος που θα θυσιαστεί σαν το πρόβατο και θα σηκώσει επάνω του την αμαρτία του κόσμου και θα λυτρώσει από την ενοχή τους ανθρώπους.

    Ονομάζεται λοιπόν Ευαγγέλιο γιατί, όπως ερμηνεύει ο Ζηγαβινός «φέρνει μήνυμα αγαθό στους ανθρώπους: δηλαδή την ενανθρώπηση του Θεού, την κατάλυση των δαιμόνων, την άφεση των αμαρτιών, την αναγέννηση, την υιοθεσία και την κληρονομία της βασιλείας των ουρανών». Στην αποστολική περικοπή που έχουμε σήμερα, ο απόστολος Παύλος γράφει στους Γαλάτας: «Το Ευαγγέλιο αυτό που σας κήρυξα δεν είναι έργο ανθρώπου. Γιατί, όπως οι άλλοι Απόστολοι έτσι και εγώ δεν το παρέλαβα από άνθρωπο, αλλά κατ’ ευθείαν με αποκάλυψη του Ιησού Χριστού» (Γαλ.Α΄ 11,12). Και τα γράφει αυτά γιατί μερικοί εχθροί του, τον κατηγορούσαν ότι δεν είναι σωστός Απόστολος, και ότι δεν υπήρξε μαθητής του Χριστού μεταξύ των δώδεκα Αποστόλων. Γι’ αυτό υπερασπίζεται το Αποστολικό του αξίωμα.

 

 

    Το Ευαγγέλιο δεν είναι επινόηση και εφεύρεση του ανθρωπίνου νου. Δεν είναι φιλολογία και φιλοσοφία ανθρώπινη. Είναι λόγος Θεού. Ο Κύριος μας, ο Υιός και Λόγος του Θεού, όταν ήρθε στη γη μας, γεμάτος με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, δίδαξε στις συναγωγές των Ιουδαίων. Κάποτε ήρθε στην πατρίδα του τη Ναζαρέτ και του δόθηκε να διαβάσει περικοπή από το βιβλίο του προφήτη Ησαΐα: «Πνεύμα Κυρίου μένει σε μένα, γιατί με αυτό με έχρισε ο Κύριος ως άνθρωπο και με έστειλε να κηρύξω στους πτωχούς και γυμνούς από την πίστη ανθρώπους το χαρμόσυνο μήνυμα της λυτρώσεως. Να θεραπεύσω αυτούς που η καρδιά τους έχει συντριβεί από το βάρος της αμαρτίας» (ΗΣ. ΞΑ΄1,2). Αυτά έλεγε η προφητεία. Και ο Κύριος πρόσθεσε: «Σήμερα, με όσα ακούνε τα αυτιά σας έχει εκπληρωθεί αυτή η προφητεία» (Λουκ. Δ΄21). Στη συνέχεια οι Απόστολοι Του, έλαβαν εντολή από τον Κύριο τους «να πορευθούν και να κηρύξουν το Ευαγγέλιο σε όλο τον κόσμο» (Μαρκ. ΣΤ΄15). Δεν δίδαξαν δικές τους ιδέες και διδασκαλίες ανθρώπων, αλλά τον λόγο του Θεού. Μέσα από το Ευαγγέλιο, μας μιλάει ο ίδιος ο Θεός. Γι’ αυτό ακριβώς και έχει καταπληκτική δύναμη, που αναγεννάει τους ανθρώπους. Με τη θεϊκή αυτή δύναμη του Ευαγγελίου ο εγωιστής άνθρωπος γίνεται ταπεινός, ο θυμώδης γίνεται πράος, ο ανήθικος γίνεται εγκρατής και ηθικός, ο σκληρός και άδικος, γίνεται ευγενικός και δίκαιος.

 

 

Αγαπητοί μου αδελφοί

    Στον Απόστολο Παύλο η αποκάλυψη του Ευαγγελίου έγινε πρώτη φορά στην οδό προς Δαμασκό. Όταν πήγαινε να συλλάβει και να φυλακίσει τους Χριστιανούς, εκείνη την στιγμή του αποκαλύφθηκε ο Κύριος μέσα σ’ ένα υπέρλαμπρο φως. Ο Κύριος έκανε το μεγάλο θαύμα, τη μεταστροφή του διώκτη Σαούλ σε Απόστολο των Εθνών, τον μέγα Παύλο, αλλά και άλλα θαύματα και αποκαλύψεις στη ζωή του. Γι’ αυτές, μας πληροφορεί ο ίδιος στη Β΄ προς Κορινθίους επιστολή του, κεφ. Ιβ΄1-7. Εκτός όμως από την αποκαλυπτική διδασκαλία, είχε αξιωθεί να δει και άλλες σπουδαίες αποκαλύψεις και ουράνιες πραγματικότητες, ώστε να φθάσει μέχρι τρίτου ουρανού.

     Ο Απόστολος Παύλος όμως είχε πολλές αποκαλύψεις, δεν σημαίνει  αυτό ότι και καθένας που ισχυρίζεται ότι έχει αποκαλύψεις, πράγματι έχει και αποκαλύψεις. Ο Απόστολος Παύλος ήτα το «σκεύος εκλογής» του Χριστού. Όσα κήρυξε και έγραψε δεν ήταν δικές του ιδέες. Ήταν το στόμα του Χριστού, που δίδαξε το Ευαγγέλιο του Χριστού. Με τρόπο αποκαλυπτικό τα πληροφορήθηκε από τον ίδιο τον Χριστό, ενώ μερικοί που ισχυρίζονται ότι έχουν αποκαλύψεις από τον Χριστό ή την Παναγία, ή και από αγίους καμιά φορά, συνήθως λένε ανόητα πράγματα. Κριτήριο για το γνήσιο των αποκαλύψεων είναι η Αγία Γραφή, και η Παράδοση της Εκκλησίας μας. Κάθε ανθρώπινη αποκάλυψη που είναι αντίθετη μ’ αυτά που πρεσβεύει και πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία μας είναι απαράδεκτη και λαθεμένη. Γιατί η Εκκλησία μας βασίζεται πάνω στην Αγία Γραφή όπως την ερμήνευσαν οι θεοφόροι Πατέρες και στην Ιερά παράδοση των επτά Οικουμενικών Συνόδων. Όλες οι άλλες «αποκαλύψεις», που δεν στηρίζονται στις δύο αυτές θεϊκές πηγές είναι αιρετικές.   Αμήν!    

 

Διενοήθην και έγραψεν

 π.Ε.Ρ.